POPIS VÝSLEDKU PRO OPAVU - KVALITA ŽIVOTA V REGIONU OPAVA (SPECIALIZOVANÁ MAPA)

Specializovaná mapa výsledek TD020048V004

Odborný tým výsledku - Magdalena Chmelařová, Helena Kolibová, Věra Juříčková, Anna Václavíková, Dušan Janák, Martin Stanoev

Tento ucelený svazek souborného vydání jednotlivých specializovaných map s odborným obsahem je jedním z výsledku grantového projektu „Specializované mapy a systémy na podporu seniorů a spolupráce participujících aktérů pro rozvoj dobrovolnictví“, s číslem TD020048, přiděleném Technologickou agenturou České republiky „Smlouvou o poskytnutí účelové podpory na řešení programového projektu č. TD020048 v Programu na podporu aplikovaného společenskovědního výzkumu a experimentálního vývoje – OMEGA. Číslo smlouvy 2013TD020048.

Primární data pro závěrečnou zprávu pro Opavu - závěrečné zprávy z výzkumů (komparace a analýza dat v regionu Opava).

Sekundární data pro specializovanou mapu pro Opavu - tabulka Placené a neplacené služby pro seniory.

Datová tabulka pro mapu podle typu služby pro seniory k dispozici po kliknutí.

Přehled mapových podkladů z výzkumu - klikem na obrázek mapy

TD020048_SluzbyOpavaPoplatekB.png, 1,5MB Mapa analyzuje služby pro seniory podle zvoleného kritéria - placená služba nebo neplacená služba. Zdroj dat: Primární data - kvalitativní šetření(focus groups), sekundární data - webové prezentace poskytovatelů služeb.
TD020048_SluzbyOpavaSpecifikaceB.png, 1,5MB Mapa analyzuje služby pro seniory podle zvoleného kritéria - bližší specifikace služby (sociální služba, knihovny, kino, osobní asistence, nouzová komunikace, domov pro seniory, CŽV, klub pro seniory, odborné sociálni poradenství, jiné). Zdroj dat: Primární data - kvalitativní šetření(focus groups), sekundární data - webové prezentace poskytovatelů služeb.
TD020048_SluzbyOpavaTypB.png, 1,5MB Mapa analyzuje služby pro seniory podle kritéria typu služby děleného na kulturu, celoživotní vzdělávání, doprava, sociální služby, technologie pro seniory. Zdroj dat: Primární data - kvalitativní šetření(focus groups), sekundární data - webové prezentace poskytovatelů služeb.
TD020048_S2_ML2_T2.png, 1,5MB Mapa analyzuje peněžní dary pro cílové skupiny neziskových organizací - okres Opava v komparaci s ostatními okresy. Komu dávají finanční dary obyvatelé okresu Opava? Nejvíce finančních toků jde do organizací poskytující zdravotní služby, pak do sociálních služeb a organizací pro ochranu životního prostředí a práv zvířat.
TD020048_S2_ML3_T3.png, 1,5MB Mapa analyzuje nepeněžní dary pro cílové skupiny neziskových organizací - okres Opava v komparaci s ostatními okresy. Z výsledků analýz vyplývá, že nepeněžní dar dobrovolné neziskové organizaci poskytli v posledních 12 měsících méně než čtyři respondenti z deseti (37,0 %). Nejčastěji dotázaní uvedli, že poskytli nepeněžní dar organizaci poskytující sociální služby (7,9 %), organizaci poskytující zdravotní služby (5,6 %) a sportovnímu klubu nebo sdružení (4,9 %).
TD020048_S2_ML4_T4.png, 1,5MB Mapa analyzuje dobrovolnou práci pro cílové skupiny - okres Opava v komparaci s ostatními okresy. Z výsledků analýz vyplývá, že pro některou z dobrovolných neziskových organizací dobrovolně pracovali v posledních 12 měsících dva respondenti z deseti (21,2 %). Výsledky dokumentuje následující mapa v jednotlivých okresech Moravskoslezského kraje.
TD020048_S3_ML2_G12-17.png, 1,5MB Mapa analyzuje cílové skupiny podle důležitosti - okres Opava v komparaci s ostatními okresy. Podle názoru respondentů potřebují největší podporu osoby se zdravotním postižením (69,8 %). Dále pak staří a umírající (67,0 %), lidé postižení přírodní nebo válečnou katastrofou (63,1 %), lidé s mentálním handicapem (59,7 %) a lidé s duševním onemocněním (59,0 %). Výsledky dokumentuje následující mapa v jednotlivých okresech Moravskoslezského kraje.
TD020048_S1_ML3_T2.png, 1,5MB Mapa analyzuje firemní strategie dárcovství pro stanovení výše roční částky - okres Opava v komparaci s ostatními okresy. Z výsledků analýz vyplývá, že výši roční částky na podporu a konkrétní výši příspěvku stanovují firmy nejčastěji na základě jednání rozhodovacího orgánu firmy (44,1 %). Dále pak dle dosaženého zisku (30,0 %) a u více než šestiny firem se jedná o subjektivně určenou konstantní částku (17,9 %). Výsledky dokumentuje následující mapa v jednotlivých okresech Moravskoslezského kraje.
TD020048_S1_ML7_T11-19.png, 1,5MB Mapa analyzuje orientaci firemního dárcovství - okres Opava v komparaci s ostatními okresy. Jak vyplývá ze závěrečné zprávy, nejčastěji připadala v úvahu pro firemní dárcovství v roce 2013 oblast sportu a oblast kultury a to u přibližně poloviny dotázaných firem (postupně: 55,4 %, 49,3 %). Další nejzvažovanější oblastí byla sociální sféra – osoby se zdravotním postižením (44,9 %), oblast vzdělání (43,6 %), humanitární pomoc (38,7 %) a sociální sféra – dětské domovy (35,3 %). Další výsledky dokumentuje následující mapa v jednotlivých okresech Moravskoslezského kraje.
TD020048_S1_ML11_T3.png, 1,5MB Dary fyzických osob – informace z daňových přiznání. Výsledky šetření dokumentuje následující mapa v jednotlivých okresech Moravskoslezského kraje.
TD020048_S1_ML12_T4.png, 1,5MB Dary právnických osob – informace z daňových přiznání. Výsledky šetření dokumentuje následující mapa v jednotlivých okresech Moravskoslezského kraje.
  1. Výsledek pro Opavu TD020048V004 je k dispozici také na internetu. Klikni na zobrazení výsledků výzkumu formou map na internetu.
  2. Výsledek pro Opavu z výzkumu "Dobrovolnictví a filantropie" je k dipozici také na internetu. Klikni na zobrazení výsledků výzkumu formou map na internetu.
  3. Výsledek pro Opavu z výzkumu "Firemní filantropie" je k dipozici také na internetu. Klikni na zobrazení výsledků výzkumu formou map na internetu.